26 Mart 2008 Çarşamba

Çinkonun faydaları

ÇİNKO;Bağışıklık sistemi üzerinde önemli rol oynar.Bağışıklık sisteminin düzenli çalışması için vücudumuzda bol miktarda çinko bulunması gerekiyor.Hastalığa neden olan viruslerden korur.
Görme duyusunun güçlenmesi,yaraların iyileşmesi,diyabet ve böbrek hastaları icin çinko gereklidir.

Çinko eksikliği insanları enfeksiyon hastalıklarına karşı savunmasız bırakır.Tat ve koku duyularını zayıflatır.Çocuklarda cinko eksikligi gelişme ve büyüme bozukluğuna yol açabilir.

ÇİNKONUN YARARLARI:
Soguk algınlığı ve gribe
karşı cok faydalıdır.
Akneye
karşı etkili bir mineraldir.
Hücre yenilemesine yardımcı olduğu için cildi de güzelleştirir.
El tırnaklarını sertleştirir.
Saçı kuvvetlendirir.
Nörodermitisi ve uçukları
hafifletir.
Adet görme
ağrılarını hafifletir ve kısırlığa karşı da etkilidir.
Amalgam
gibi ağır metalleri vücuttan atar.
Çinko minerali kemik matrisinde önemli rol oynayan ve güçlü kemik yapısı için gerekli olan bir mineral.
Günlük almanız gereken çinko miktarı ise ortalama 15 mg.
ÇİNKO içeren BESİNLER:Kırmızı et,karaciğer,yumurta,deniz ürünleri,fasulye, bezelye,fındık

ÇİNKO azlığının belirtileri:
tırnaklarda beyaz lekeler,saç dökülmesi, enfeksiyonlara karşı zayıf olma,çocuklarda öğrenme yeteneğinin az olması ve büyümedeki aksaklıklar,kısırlık,eller ve ayaklarda soğukluk,tat alma ve koklama duyusunun sınırlı olması çinko azlığının belirtileridir
Diğer linkler aşağıdadır.
Bezelye ve bezelyenin faydaları
Çilek ve çileğin faydaları
Mucize bitki yaban mersini ve faydaları
Yorum Gönder