7 Nisan 2008 Pazartesi

zencefilin faydaları


Zencefilin faydaları
Zencefil
iyi bir potasyum,magnesyum,bakır,mangan,ve vitamin B 6 kaynağıdır.
1-Mide-bağırsak rahatsızlıklarına iyi gelir. Antiseptik etkisi sayesinde,mide bağırsak enfeksiyonlarında ve gıda zehirlenmelerine karşı kullanılır.Hamilelerde kusmaya karşı,araç tutmasında,ve mide bulantılarına karşı etkilidir.Kolit gibi sindirim problemlerine ve şişkinliğe iyi gelir.
2-Nefes açıcı özelliği vardır.Bronşit ve Astım gibi sorunlarda kullanılır.
3-İltihaplanmaya karşı etkilir.Vucüttan iltihabın atılmasında etkilidir.Eklem romatizmalarında başarılı sonuç vermiştir.
4-Kalın bağırsak kanserine karşı koruyucu etkisi vardır.
5-Zencefilin antioksidan etkisi,tümörlere karşı etkisi,ve iltihaplanmaya karsı olan etkisi sebebiyle yumurtalık kanser hücrelerine karşı olumlu etkisi vardır.
6-Bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi vardır.öksüsük,grip,soğukalgınlıgına karşı etkilidir.Terletir ve ateş düşürür.
7-Kan dolaşımını uyarır.
8-Yüksek kan basıncını normalleştirir.
9-Metabolizmayı hızlandırır,kilo vermeye yardımcıdır.

Diğer linkler aşağıdadır bakınız
Çilek ve çileğin faydaları
Mucize meyve yaban mersini ve faydaları
Gribal enfeksiyon çayı

2 yorum:

Özgür Şef dedi ki...

Zencefilli çayı ben de çok severim ablam doğum yaptıktan sonra kaynar şerbeti yapmıştım. Onun izerisinde de zencefil var hemen bloga ekledim kaynar tarifini de :) ardından da içerisndekilerin faydaları.. herkese tavsiye ediyorum zencefil tüketmelerini..

Çay saati dedi ki...

Sevgili mutfak teyze,
Zencefili ben de hergun kullanıyorum.Faydalarını görüyorum.Sevgiyle kalın.Aida