29 Nisan 2010 Perşembe

Çiçek şeklinde peçete katlama

Sofralarınız çiçek açsın.Sofralarında farklı sunumlar sevenler için değişik bir peçete katlama tekniği.Hazırlanması biraz zaman alıyor.Misafirleriniz önceden haber verip gelecekse,daha rahat hazırlayabilirsiniz.Ben bu katlamayı yabancı bir sitede buldum.Ama benim çok eskiden beri özel misafirlerime yaptığım bir peçete katlama şekli.Kağıt peçetelerle yapıyorsunuz.Bunu düz(desensiz) renkli Selpak peçetede uyguladığınızda daha farklı bir görünüm elde ediyorsunuz.Üst ve en alt kısım renkli,ara bölümler ise beyaz oluyor.(Peçetenin ara katları beyaz,teker teker açılıyor)Yapılış aşamalarına gelince.....

1-Kare peçetenizi ortada ikiye katlayınız.Katladıgınız kenarı bir makas yardımıyla uzunlaması kesin.(peçetenin ik i kenarı da açık olacaktır.)Ben genellikle 1 cm gibi bir pay bırakıp kesiyorum.(Çıkan uzun parçayı daha sonra bağlamak için kullanmak üzere)İsteyen bir tel parçasıyla da bağlayabilir.

2-Fotoğrafta görüldüğü gibi kısa kenardan başlarak akardeon şeklinde eşit olarak katlayınız.Tam orta noktasını bulup bağlayınız.(kestiğiniz parça,tel veya rafya ile)Arzu ederseni iki ucunu makasla yuvarlayabilirsiniz.

3-Katladığınız iki ucu elinizle birleştirerek daire şekline getirin.Kağıt peçetenin her katını tek tek ortaya doğru ayırın.Bütün katlar bitene kadar devam edin.Çiçek şeklindeki peçeteniz hazır.


4-Ponpon şeklindeki kağıt peçeteden hazırlanmış çiçekleri dekoratif olarak ev ,okul ,doğum günü,hediye paketi,süslemelerinde de kullanabilirsiniz.
Bunlar da ilginizi çekebilir.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim yaaa... Tam da ihtiyacim olan seyi yayinlamissin... Sagolasin... Bu yayinini hemen arsivime atiyorum... Sevgilerimle,

ÇAY SAATİ dedi ki...

Sevgili Münster,Beğendiğine sevindim.Çok şık bir peçete katlama şekli.Masalar şenleniyor.Tabii başka kullanım alanları da var.Sevgiler.Aida

ebru dedi ki...

canım çok güzel bir peçete olmuş ramazan da misafirlerim için kesinlikle deneyeceğim. yapımını da çok güzel anlatmışsın. ben bunu normal selpak cep mendilleriyle yapardım okuldayken. onlar 8*10 katlı oldukları için açılmaları kolay olurdu...seni takibe aldım bile...:))

ÇAY SAATİ dedi ki...

Teşekkürler Ebruliyemektarifleri...Sevgiler.Aida