3 Nisan 2009 Cuma

Sağlıklı yaşam için çay davetlerinizde neler yapmalısınız

Çay davetleri hepimzin vazgecilmezi.Sabah kahvaltılarımızda veya aksamüstü genellikle çay içeriz.
Çay davetlerimizi daha sağlıklı hale getirek bizim elimizde.Siyah çay yerine bitkisel çaylar veya yeşil çay da başka bir alternatif.Ayrıca çayımıza koyacağımız şekeri azaltarak veya yanında daha az yağlı yiyecekler yiyerek daha sağlıklı hale getirebiliriz.İşte size birkaç öneri...
























1-
Davet ettiğiniz misafirleriniz için değişik bitkisel çay önerileri hazırlayın.Bitkisel çay kullanımında da bazı şeylere dikkat etmek gerekiyor.Misafirlerinizin kullandığı ilaçlarla etkileşimi gibi.Alerjisi olanlara yeşil çay önerilebilir.Klasik siyah çay herzaman hepimizin tercihi...
2-Eğer sağlıklı bir çay daveti hazırlıyorsanız,sağlıklı yiyecekler de sunmalısınız.Tam buğday ekmeğinden sandviçler hazırlayabilir,yağlı pasta ve çörekler yerine meyveli tarifleri tercih edin.Taze veya kurutulmuş meyveler,değişik peynir çeşitlerini de hafif yiyecekler arasında sayabiliriz.Hazır pasta ve çörekler yerine ev yapımı,beyaz un yerine kepekli un,şeker yerine meyvelerin şekerlerini herzaman tercih etmelisiniz.Taze otlar(maydanoz,taze nane,fesleğen,dereotu,roka vs)domates,renkli biberler,salatalık,ceviz,fındık,badem,gevrekler de baska alternatifler arasında.
3-Havalar güzelse dış mekanlarda çay partilerini verebilirsiniz.
Konuyla ilgili diğer linkler aşağıdadır.
Diyet kurabiyesi-yulaflı kurabiye
Diyet kek
Tarçının faydaları
Zencefilin faydaları
Çörekotunun faydaları
Üzüm çekirdeğinin faydaları
Isırgan otu tohumunun faydaları
Çinkonun faydaları
Cevizin faydaları
Zeytinyağının faydaları
Kuruyemişlerin faydaları
Salatalık ve faydaları
Yeşil çayın faydaları
Keten tohumu ve faydaları
Yorum Gönder