8 Haziran 2009 Pazartesi

10 sağlıklı aperatif


Atiştırdığımız yiyecekler herzaman sağlıksız olmaz.Sizi hem tok tutacak,hem de açlığınızı bastıracak 10 sağlıklı yiyecek

1-Fındık,fıstık ve tohumlar

Yaşlanma sürecini yavaşlattıkları gibi,zekanızı artırmaya yardım eder,uzun süre tok tutarak,kendinizi iyi hissetmenizi sağlar.

2-Muz

Yüksek potasyum içermektedir.Bu da kan basıncını düzenler.B6 vitamini halsizlik,sinirlilik ve uykusuzluğa iyi gelir.Serotonin de kendimizi iyi hissetmemizi sağlar.

3-Kuru üzüm

Yüksek oranda antioksidan içerir.Ağız sağlığına faydalıdır.İçerdği mineraller östrejenle tepki göstererek osteoporozu önler

4-Havuç

Provitamin A karoten bakımından zengin,yüksek oranda antioksidan içerdiğinden bazı kanser türlerine ve kalp hastalıklarına karşı koruyucudur.

5-Bezelye ve fasulye

Yüksek protein,vitamn B ve C,karoten ve antioksidanlar içerir.

6-Elma

Kolestrolü düşürür.Bağırsak işlevini atırır.İmme,prostat kanseri,II tip diyabet ve astım riskini azaltır.

7-Patlamış mısır

İçine şeker,tuz ve tereyağı eklemediginiz sürece 30 gr patlamış mısır,iyi bir lif kaynağıdır.

8-Yulaf ezmesi

Proteinler,antioksidanlar,kompleks karbonhidratlar,lif,vitamin ve mineraller icerir,düşük glisemik indeksi sayesinde gün boyu tok tutar.

9-Üzüm

İyi bir vitamn A,C ve B6 kaynağının yanı sıra,demir ve selenyum içerdiğinden kanseri önleyici etkisi vardır.

10-Jöle

Düşük kalorili,şekersiz ve yag içermediginden kendinizi iyi hissetmenizi sağlar.

Yorum Gönder