28 Haziran 2010 Pazartesi

Mutfak çözümleri

 
Hem şık,hem de kullanışlı mutfağa sahip olmayı kim istemez....Çok sayıda alternatifler arasından seçim yapmak kolay değil.Mutfak çözümleri için göz önünde bulundurmanız gereken birkaç ipucu....
Mutfak düzeni:Her mutfak kullanıcısının kendine özgü bir mutfak düzeni vardır.Mutfağın planından çok,temel kullanım biçimi dikkate alınarak oluşturulmalı.Örneğin buzdolabının yeri,tezgah,eviye,fırın vs....
Yemek pişirme sırasında sık kullanılan eşyaların ocağın yanındaki dolaplara yerleştirmek kullanım pratikliği sağlar.Özellikle baharat kavanozlarını kolay ulaşabileceği bir yere yerleştirin.
Ocağın her iki yanına sıcak tencere ve tavaları koymak için 40 cm lik alan bırakılmalıdır.
Tezgahın rahat kullanımı için 85 cm yüksekliğinde olması gerekir.
Dar alanlar için çözümler:Dar mutfkalarda köşeli ve kapak içlerini kullanarak daha çok alternatif alan yaratın.
Mutfaklardaki köşe üniteleri,derin çekmeceler,tekerlekli servis arabaları ve duvar dolapları,raflarla,tezgah arasında yer alan ray sistemleri mutfağın işlevselleğini artırır.Mutfakta depolama çözümleri için BAKINIZ
Ankastre:Mutfakta sade bir şıklık yaratmak için buzdolabı,bulaşık makinesi,fırın ve mikrodalga fırını ankastre olarak tasarlayabilirsiniz.
Cam dolaplar ve raflar:Raflar,depolama işlevinin yanında vitrin görevini de yapacaktır. Mutfak aksesuarlarınızı,dekoratif ürünleri,yemek kitaplarınızı raflarda sergileyebilirsiniz.
Mutfaklarda oturma köşeleri için BAKINIZ

Mutfak araçlarının dolap içine yerleştirilmesi-Kolay çıkarılabilir olması

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba cnm,mutfak bir kadın için en önemli mekanlardan,gününün yarısı mutfakta geçiyor.bende mutfagımı yaptırmaya karar verdigimiz zaman bir ay boyunca bir elimde kagıt kalem,bir elimde metre,kendime göre en kullanışlı şekide tasarladım.Santimine,en ufak ayrıntısına kadar çizimini yaptım mobilyacıya teslim ettim.(bu çizimlerden dolayı mobilyacıdan iş teklif!! bile geldi:))çümkü çizim için ugraşmadılar)sonunda istedigim gibi bir mutfak oldu ben memnunum.Alanım biraz daha büyük olsaydı daha iyi olacaktı çünkü 8 kişilik bir aile olunca yetmiyor.Ama yinede ALLAHA şükür bunuda bulamıyan var...Paylaşımların için sagol böyle fikirler çok işe yarıyor.Selam ve sevgiler:)))

ÇAY SAATİ dedi ki...

Sevgili turkuaz,deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız ve güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum.Mutfaklarda en ufak ayrıntıyı düşünerek planlama yapmak cok önemli.Yine de siz çok şanslıymışsınız,iyi bir mobilyacı bulmuşsunuz.))Mutfağınızı güle güle kullanın...Sevgiler.Aida

Begonvilli Ev dedi ki...

Fotoğraftakiler harika mutfaklar ancak iş uygulamaya gelince o kadar kolay olmuyor. Ben de altı ay önce mutfağımı yeniledim ve blog sayfamda paylaştım deneyimlerimi. Öncelikle o muhteşem mutfakları oluşturabilecek genişlikte mutfak alanı bulmak zor dairelerde. Ben de turkuaz gibi kendim çizdim ve en küçük alanı bile işlevsel hale getirmeye çalıştım. Yine de mobilyacı, su tesisatçısı, elktrikçi ve fayansçı bazı dayatmalarla projemi az çok değiştirip kolaylarına gelecek şekilde yapmak istediler. Böyle güzel mutfak projeleri görmek fikir veriyor. Teşekkürler.

ceydabural dedi ki...

özellikle beyea ve gri tonları çok beğendim :)

ÇAY SAATİ dedi ki...

Teşekkürler fotograf penceremden..Sevgiler.Aida

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Aidacım,
bakmak bile ne kadar iyi geliyor,
20 tane evim olsun , her birinin mutfağında bıkmadan çalışabilirim :)))))

hele birde bahçeye bakıyor ve bahçeye açılıyorsa kapısı..!!

Harika mutfaklar paylaşmışsın...

darısı arzu edenlere diyelim :)
sevgiler..

ÇAY SAATİ dedi ki...

Birdutmasali teşekkürler:))Bahçeye bakan mutfağın zevki bir başka...Sevgiler.Aida

YeMeK vAkTi dedi ki...

keşke mutfağım bunlar gibi olsa hiç çıkmazdım:))

ÇAY SAATİ dedi ki...

Sevgili Aylin,Yemeklerinizi sevgiyle yaptıgınıza göre sizin mutfaınızda mutlaka güzeldir.:))Sevgiler.Aida

mine dedi ki...

mutfaklar çok güzel, çekilebilen depolama ünitesine bayılıyorum en kısa zamanda edinebilmem dileğiyle : =)

ÇAY SAATİ dedi ki...

Sevgili Mine,en kısa zamanda istekleriniz gerçekleşsin.))Sevgiler.Aida

Adsız dedi ki...

[url=http://louboutinmart.co.uk]louboutin uk[/url] But the battle over Keystone isn over. [url=http://dkgoose.com]Canada Goose Parka[/url] Styrtxgps [url=http://www.louboutinoutletuks.co.uk]louboutin uk[/url]
skuzrc 941858 [url=http://www.chilliwackbombersoutlet.com]altitude canada goose[/url] 986030 [url=http://www.beatsbydreaonsales.com]beats by dre sales[/url]