26 Kasım 2010 Cuma

Kömbe


Hatay usulu kömbe genellikle bayramlarda yapılan:,içinde yumurta olmadığı için uzun süre dayanıklı,,bir tatlı.kurabiye...
Malzemeler
250 gr.tereyağ veya tereyağlı margarin(erimiş)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su veya süt
1.5 su bardağı şeker
kömbe baharatı-karanfil,tarçın,zencefil,yenibahar,mahlep vs. 1 tatlı kaşığı veya daha fazla isteğe bağlı
1 damla sakızı
Aldığı kadar un(5 bardak veya daha fazla)
1 paket kabartma tozu veya yarım çay kaşıgı karbonat
1 paket vanilya
susam
Yapılışı
1-Erimiş yağ,sıvıyağ ,süt,şeker birarada karıştırılır.
2-Un ve baharatlara ilave edilir.İyice yoğrulur.Ceviz büyüklüğünde veya biraz daha büyük yuvarlak toplar yapılır.Kase içindeki susama bulanır ve kömbe kalıbına bastırılır,şekil verilir. Kalıptan çıkartılıp yağlanmış tepsiye dizilir.
3-175 derece fırında üstü pembeleşene kadar pişirin.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

mm nefis olmuşlar,ellerine sağlık..
Hayırlı cumalar :)

evhobi dedi ki...

hiç yemedim. Ama güzel görünüyor
:)

ÇAY SAATİ dedi ki...

ZELİHA-UMUTSEPETİ:teşekkürler.Sevgiler.Aida
Evhobi:Denemenizi tavsiye ederim.Sevgiler.Aida

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Bende hic yemedim. Ama enfes gorunuyor. Ellerinize saglik...

ÇAY SAATİ dedi ki...

our twins of N.Y :İçindeki baharatlardan dolayı yılbaşı kukileri lezzetinde...Sevgiler.Aida

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

aidacım bunlar ne güzel olmuş..
oğlumun askerliği iskenderunda geçmişti,
hatayda bol bol tatmıştık diğer güzelim lezzetlerle..
ellerine sağlık canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

yedim ama evde kömbe kaşığım olmasına rağmen hala yapamadım:((((
ellerine sağlık harika görünüyor canım en kısa sürede bende yapacağım

ÇAY SAATİ dedi ki...

Bir dut masalı:Ben de Hataylı dostlarım sayesinde tatmıştım.Sevgiler.Aida
sarımutfak-hande:Ben de ne zamandır yapmak istiyordum.Sevgiler.Aida