29 Eylül 2007 Cumartesi

Vitaminler hakkında

Yediklerinizden en fazla vitamini almak için

Eğer içerdikleri B ve C vitaminlerinden faydalanmak istiyorsanız taze sebzeleri yıkayın fakat suda bırakmayın.
Kolaycılığı bırakın ve salatalarınızı ne zaman yiyecekseniz o zaman yapın. Meyve ve sebzeler kesilip bırakıldığında vitaminlerini kaybeder.
Taze meyveleri, sebzeleri doğrarken ya da keserken keskin bir bıçak kullanın. Sebze dokuları ezildiğinde A ve C vitaminleri eksilir.
Eğer birkaç gün süresince taze meyve ve sebzelerinizi yemeyi planlamıyorsanız, dondurulmuş olanlardan almanız daha iyi olur. Dondurulmuş yeşil fasulyenin vitamin içeriği, buzdolabında bir hafta süresince saklayacağınız taze olanlardan daha fazladır.
Dondurulmuş eti `0` derecede saklayın ya da satın almanın ardından kalite kaybı ve bakteriyel üremeyi önlemek için hemen ısıyı düşürün.
Pişirmeden önce donmuş sebzeleri eritmeyin.
Brokoli yaprakları çiçek tomurcukları ve saplarına oranla daha yüksek A vitamini içerir.
Poşetlerinde haşlayabileceğiniz dondurulmuş gıdalar olağan çeşitlere oranla daha fazla vitamin sunarlar ve bütün dondurulmuş gıdalar konserve olanlardan daha çok tercih edilir.
Paslanmaz çelik ve cam, pişirme esnasında besinleri korumak için en iyi kaplardır.
En kısa pişirme zamanı ve en az miktarda su, besinlerin vitamin kaybını azaltır.
Konserve sebzeleri durulayarak aşırı tuzu yok edin.
Patatesleri kabuğuyla fırında pişirin ya da haşlayın.
Çorba yapmak için sebzelerin pişirme suyunu ve et sularını, tatlı için de meyvelerin şuruplarını kullanın.
Cam kaplardaki süt ışıktan uzakta tutulmadığı sürece riboflavin, A ve D vitamini kaybına uğrayabilir. Işığa maruz kalan ekmek de bu besinleri kaybeder.

Yorum Gönder