1 Ekim 2007 Pazartesi

ofis egzersizleri

1-Bilekleri ve Kolları Esnetme
Bilek Esnetme:
Kolunuzu, avucunuz yukarı bakacak şekilde ileri doğru uzatın. Parmaklarınızı diğer elinizle kavrayın. Yavaşça aşağı doğru çekerek önkolunuzu esnetin. Hareketi diğer taraftan tekrarlayın.




2-Bilek ve Önkol: Dirseklerinizi yere paralel olarak bükerek, avuçlarınızı göğsünüzün üstünde birbirine bastırın. Yavaşça bileklerinizi sağa ve sola çevirin.






3-Sırt Çevirme: Sırtınızı dikleştirerek oturun ve sol elinizi sol kalçanızın arkasına koyun. Sola doğru dönebildiğiniz kadar dönün ve kısa bir süre öyle kalın. Hareketi diğer taraftan tekrarlayın.





Bacak Uzatma, Kalça Esnetme ve Uyluklar
4-Bacak Uzatma: Karnınız içerde, sandalyeye oturun. Sol bacağınızı kalçanızla aynı hizaya gelinceye kadar kaldırın. 2 saniye pozisyonu koruyup, hareketi diğer taraftan tekrarlayın.






5-Kalça Esnetme: Sandalyede otururken, dizinizi bükülü tutarak sol ayağınızı yerden 10-15 cm kaldırın. 2 saniye pozisyonu koruyup, hareketi diğer taraftan tekrarlayın.






6-Uyluklar: İçi dolu bir su şişesini dizlerinizin arasına yerleştirin. Karnınızı içeride tutarak şişeyi dizlerinizle yavaşça sıkıştırın. Tekrarlayın.






Sandalye Hareketleri
Yükselme: Otururken, kalçanızı
sandalyeden 1-2 cm yükseltin ve 2-3 saniye pozisyonu koruyun. Daha sonra ayağa kalkın. Tekrarlayın.

Alçalma: Sandalyenizi duvara dayayarak kaymayacağına emin olduktan sonra, ellerinizi kalçanızın yanlarında sandalyeye yerleştirin. Kalçanızı sandalyenin önüne doğru hareket ettirirken dirseklerinizi bükün. Dirsekleriniz 90 derece açıyla bükülü duruma gelinceye kadar vücudunuzu alçaltın. Tekrarlayın.
Yorum Gönder